Výborný a zdravý obed do pohára

Výborný a zdravý obed do pohára

07.05. 2020 | Blog

Sdílejte

Sdílet na Facebook Sdílet na Twitter Sdílet na Pinterest

Ak si chystáte obed do práce, na cesty alebo na piknik, chcete, aby vaše jedlo bolo zdravé, chutné, dalo sa bezpečne transportovať, skúste vrstvené obedy v pohároch na zaváranie. Fantázii sa medze nekladú, kombinácií je nekonečne mnoho, obsah prispôsobíte sezóne, takže vás obedové poháre nikdy neomrzia. A navyše tu môžete spotrebovať zvyšky z prípravy iných pokrmov.

Svoj pohár si s trochou invencie zostavíte raz dva. Väčšinu surovín si môžete pripraviť dopredu, využijete, čo vám zostalo z prípravy iných jedál.

Poskladajte si svoj pohár, je to zábavné!

  1. Sacharidy – vám poslúžia ako základ. Už pri príprave príloh preto myslite na váš obedový pohár a uvarte o trochu viac ryže, pšena, pohánky či cestovín. Varené obilniny vydržia v chladničke niekoľko dní a môžete ich použiť nielen do pohárov, ale aj na prípravu kaší a šalátov.
  2. Bielkoviny – sú ďalšou súčasťou plnohodnotného obeda. Pridajte teda do pohára tempeh, strukoviny, orechy alebo semienka. Strukoviny si pripravujte do zásoby vždy. Dá sa s nimi veľmi pestro čarovať pri príprave nátierok, šalátov, ale aj výdatných gulášov. Ak sa ponáhľate, siahnite po tempehu, alebo do poháre pridajte orechy či semená.
  3. Zeleniny – čerstvá, pečená, dusená, parená, kvasená, toľko možností... So zeleninou nikdy nešetrite, vyhraďte jej v pohári najväčší priestor, naplno si užívajte jej pestrosť! Opäť ju môžete mať pripravenú dopredu, alebo ju uvariť v o niečo väčšom množstve.
  4. Zálievky alebo pestá – sú chuťovou korunou vášho obeda. Pestrá ponuka olejov a ich využitia do zálievok vám dáva nekonečné chuťové možnosti. Zálievku poskladajte z kyslej, slanej a sladkej zložky. Dobre premiešajte a na záver vmiešajte olej podľa chuti. Nebojte sa do zálievok používať umeocot, tahini, miso pasty. Také pestá vám prinášajú nekonečné možnosti. Rozmixujte svoje obľúbené bylinky či vňate spolu s orechmi či semienkami a olejom. Zálievku alebo pesto pridávajte do pohára až pred konzumáciou. A čo zálievky?
  5. Dochutenie a zdobenie – tak, ako si na tanieri vašu porciu okoreníte a ozdobíte, vaše oko i chuť ocení rovnakou mierou aj v pohári. Využite čerstvo namleté korenie a bylinky podľa sezóny. Jednoducho si to užívajte!

Stredomorská inšpirácia

  • 75 g varených cestovín (ideálne celozrnných)
  • 50 g pečeného cíceru – osušený cícer zmiešajte s olivovým olejom, mletým rímskym kmínom, lahôdkovým droždím a soľou, pečte 30 minút pri 160 ˚C do chrumkava (alebo rýchlejší variant je opiecť cícer na panvici)
  • 120 g pečenej zeleniny (paprika, cuketa, baklažán) – umytú a nakrájanú zeleninu premiešajte s olivovým olejom a soľou, pečte cca 30 minút pri 175 ˚C (alebo rýchlejší variant je opiecť zeleninu na panvici)
  • 3 sušené rajčiny – namočte na 30 minút do horúcej vody, sceďte a nakrájajte na kúsky za hrsť čerstvého šalátu (polníček – valeriánka poľná, rukola, baby špenát)
  • 30 g marinovaných olív – olivy marinujte v olivovom oleji s trochou oregana a citrónovej šťavy
  • 1 lyžica pesta – pripravte si z orechov alebo semienok, oleja a byliniek

Ázijská inšpirácia

 

  • 50 g ázijských rezancov – uvarených podľa návodu na obale
  • 70 g opečeného tofu – nakrájané tofu marinujte cez noc v marináde z tamari, misa a sirupu, pridajte 1 lyžicu bieleho, čierneho alebo nelúpaného sezamu
  • 100 g uhoriek – nakrájajte alebo nastrúhajte na špiralizéri
     

Aktuálne číslo našich Dobrôt

Dobroty 29 – jaro-léto 2021

Skúste dobroty, zdravé recepty a zľavy priamo vo vašom e-maili.

Prihlásenie

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.

Žiadny strach, na e-mail Vám pošleme obratom nové heslo.
Pokial vám neprišlo, skontrolujte si spamovú schránku.

Chcem sa prihlásiť

Košík

Nákupný košík je prázdny.