Výborný a zdravý obed do pohára

Výborný a zdravý obed do pohára

07.05. 2020 | Blog

Ak si chystáte obed do práce, na cesty alebo na piknik, chcete, aby vaše jedlo bolo zdravé, chutné, dalo sa bezpečne transportovať, skúste vrstvené obedy v pohároch na zaváranie. Fantázii sa medze nekladú, kombinácií je nekonečne mnoho, obsah prispôsobíte sezóne, takže vás obedové poháre nikdy neomrzia. A navyše tu môžete spotrebovať zvyšky z prípravy iných pokrmov.

Svoj pohár si s trochou invencie zostavíte raz dva. Väčšinu surovín si môžete pripraviť dopredu, využijete, čo vám zostalo z prípravy iných jedál.

Poskladajte si svoj pohár, je to zábavné!

  1. Sacharidy – vám poslúžia ako základ. Už pri príprave príloh preto myslite na váš obedový pohár a uvarte o trochu viac ryže, pšena, pohánky či cestovín. Varené obilniny vydržia v chladničke niekoľko dní a môžete ich použiť nielen do pohárov, ale aj na prípravu kaší a šalátov.
  2. Bielkoviny – sú ďalšou súčasťou plnohodnotného obeda. Pridajte teda do pohára tempeh, strukoviny, orechy alebo semienka. Strukoviny si pripravujte do zásoby vždy. Dá sa s nimi veľmi pestro čarovať pri príprave nátierok, šalátov, ale aj výdatných gulášov. Ak sa ponáhľate, siahnite po tempehu, alebo do poháre pridajte orechy či semená.
  3. Zeleniny – čerstvá, pečená, dusená, parená, kvasená, toľko možností... So zeleninou nikdy nešetrite, vyhraďte jej v pohári najväčší priestor, naplno si užívajte jej pestrosť! Opäť ju môžete mať pripravenú dopredu, alebo ju uvariť v o niečo väčšom množstve.
  4. Zálievky alebo pestá – sú chuťovou korunou vášho obeda. Pestrá ponuka olejov a ich využitia do zálievok vám dáva nekonečné chuťové možnosti. Zálievku poskladajte z kyslej, slanej a sladkej zložky. Dobre premiešajte a na záver vmiešajte olej podľa chuti. Nebojte sa do zálievok používať umeocot, tahini, miso pasty. Také pestá vám prinášajú nekonečné možnosti. Rozmixujte svoje obľúbené bylinky či vňate spolu s orechmi či semienkami a olejom. Zálievku alebo pesto pridávajte do pohára až pred konzumáciou. A čo zálievky?
  5. Dochutenie a zdobenie – tak, ako si na tanieri vašu porciu okoreníte a ozdobíte, vaše oko i chuť ocení rovnakou mierou aj v pohári. Využite čerstvo namleté korenie a bylinky podľa sezóny. Jednoducho si to užívajte!

Stredomorská inšpirácia

  • 75 g varených cestovín (ideálne celozrnných)
  • 50 g pečeného cíceru – osušený cícer zmiešajte s olivovým olejom, mletým rímskym kmínom, lahôdkovým droždím a soľou, pečte 30 minút pri 160 ˚C do chrumkava (alebo rýchlejší variant je opiecť cícer na panvici)
  • 120 g pečenej zeleniny (paprika, cuketa, baklažán) – umytú a nakrájanú zeleninu premiešajte s olivovým olejom a soľou, pečte cca 30 minút pri 175 ˚C (alebo rýchlejší variant je opiecť zeleninu na panvici)
  • 3 sušené rajčiny – namočte na 30 minút do horúcej vody, sceďte a nakrájajte na kúsky za hrsť čerstvého šalátu (polníček – valeriánka poľná, rukola, baby špenát)
  • 30 g marinovaných olív – olivy marinujte v olivovom oleji s trochou oregana a citrónovej šťavy
  • 1 lyžica pesta – pripravte si z orechov alebo semienok, oleja a byliniek

Ázijská inšpirácia

 

  • 50 g ázijských rezancov – uvarených podľa návodu na obale
  • 70 g opečeného tofu – nakrájané tofu marinujte cez noc v marináde z tamari, misa a sirupu, pridajte 1 lyžicu bieleho, čierneho alebo nelúpaného sezamu
  • 100 g uhoriek – nakrájajte alebo nastrúhajte na špiralizéri
     

Aktuálne číslo našich Dobrôt

Dobroty 28 – podzim-zima 2020

Skúste dobroty, zdravé recepty a zľavy priamo vo vašom e-maili.

Prihlásenie

Žiadny strach, na e-mail Vám pošleme obratom nové heslo.
Pokial vám neprišlo, skontrolujte si spamovú schránku.

Chcem sa prihlásiť

Košík

Nákupný košík je prázdny.